Jeżeli prowadzisz działalność, która jest obłożona obowiązkiem używania kasy fiskalnej, to powinieneś wiedzieć, jak należy się zachować w razie jej awarii.
Zgodnie z zapisami prawa, jeżeli kasa jest niesprawna, to nie ma możliwości, by ewidencję sprzedaży prowadzić w innej formie (np. zapisując ją w komputerze czy na kartce). Tak więc, świadczenie usług czy sprzedaż towarów, powinny być wstrzymane. Jest jednak sposób na ominięcie tego ograniczenia. Przyjęcie zlecenia, z odsunięciem czasu dostawy bądź realizacji do momentu naprawy usterki, jest sposobem na zachowanie ciągłości obsługi.
Co ważne, podatnik nie powinien w takim przypadku przyjmować zaliczek, dokonywanych na poczet wspomnianych dostaw. Innym wyjściem jest również zaopatrzenie się w rezerwową kasę rejestrującą. Rozwiązanie to jest szczególnie ważne w przypadku, gdy nie da się odroczyć dostarczenia zamówionych towarów czy usług a przestój w obsłudze klienta, będzie zaburzał płynność finansową działalności. Brak właściwej ewidencji może skutkować grzywną.