Książka przychodów i rozchodów

  • bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego;
  • naliczanie w zakresie podatku dochodowego (PIT) i podatku i towarów i usług (VAT),
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia wraz miesięcznym naliczaniem amortyzacji,
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy;

Ryczałt ewidencjonalny

  • bieżące prowadzenie ewidencji dla potrzeb (VAT),
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego (PPE),
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych,
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznego zeznania podatkowego,
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy

Księgi handlowe

  • otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności,
  • bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych;
  • wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz ewidencji wyposażenia niskocennego wraz z miesięcznym naliczeniem amortyzacji,
  • przygotowywanie potwierdzeń sald należności i zobowiązań,
  • zamknięcie roku obrotowego, sporządzenie bilansów, rachunków zysków i strat, rachunków przepływów pieniężnych ,informacji wstępnej oraz informacji dodatkowej ,zeznania rocznego CIT-8, a także przygotowywanie uchwał,
  • sporządzanie sprawozdań dla GUS, NBP,
  • rejestracja spółek prawa handlowego,
  • tworzenie planów kont,
  • sporządzanie raportów kasowych,
  • tworzenie polityki rachunkowości;

Podatek VAT

  • prowadzenia ewidencji VAT sprzedaży i zakupu,
  • naliczanie VAT przy transakcjach WNT oraz imporcie usług,
  • sporządzanie deklaracji VAT oraz przekazywanie ich do urzędu skarbowego;

Płace, Kadry, ZUS

  • przygotowywanie i przekazywanie do ZUS zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób zatrudnionych,
  • sporządzanie miesięcznych list płac pracowników etatowych oraz zleceniobiorców,
  • przygotowywanie rachunków do umów zlecenie i o dzieło,
  • obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych,
  • tworzenie miesięcznych deklaracji ZUS oraz naliczanie składek,
  • sporządzanie do Urzędów Skarbowych deklaracji i rozliczeń podatkowych (PIT-8AR, PIT-4R) i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego,
  • sporządzanie raportów RMUA, kart wynagrodzeń pracowników, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników (czyli umowy o pracę; PIT 2, informacja dodatkowa o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy, skierowanie na badania ,przeszkolenia BHP ,umowy zlecenie ,umowy o dzieło).

Dotacje

  • prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej projektu,
  • opisywanie dokumentów księgowych , zgodnie z wymogami zawartymi w umowie o dofinansowanie,
  • sporządzanie wniosków o płatność,
  • współpraca z firmami doradczymi w zakresie pozyskiwania dofinansowania dla firm.

Pozostałe usługi

  • przygotowywanie do realizacji przelewów w systemie bankowym klienta,
  • wystawianie not odsetkowych, wezwań do zapłaty,
  • reprezentacja klienta w Urzędzie Skarbowym, ZUS,
  • wyprowadzanie zaległości księgowych,
  • przygotowywanie niezbędnych zestawień pomocniczych dla Zarządu ,Rady Nadzorczej ,itd.
  • doradztwo w zakresie wyboru formy opodatkowania;